luni, 18 ianuarie 2010

CANIBALISMUL LA IEPURI

Canibalismul la iepuri

Iepuroaica isi mananca toti puii sau o parte din ei, sau le musca cozile, urechile sau membrele. O situatie diferita de canibalismul propriu-zis este aceea in care iepuroaica mananca puii morti, ca o forma de igienizare a cuibului. Cauzele acestei tulburari comportamentale (canibalismul) nu sunt pe deplin lamurite. Canibalismul se constata mai des la iepuroaicele tinere decat la cele care au fatat de mai multe ori.

Prin crearea unor conditii optime de intretinere si de furajare, poate fi evitata aparitia factorilor favorizanti care predispun la fetofagie. Iepuroaicele predispuse la acest sindrom sa fie separate sau excluse din procesul de reproductie.



12 comentarii:

interesant subiect - in multe locuri am cautat si nu am gasit raspuns pentru canibalismul iepurilor. multumesc mult pt. informatii.

pt a evita canibalismul la iepuri,se va da morcovi 5 zile inainte de fatare,si 5 zile dupa aceasta ,obligatoriu.substanta de care are nevoie iepuroaica,dupa fatare,nu se gaseste decat in morcov si in puii nou-nascuti,lucru care ea il simte si atunci recurge la canibalism.
fapt experimentat.

ciudat cu mancatul
am incercat cu slaniba de porc.o mananca toata dar nu am reusit numai o data

Multumim. Am cautat asta!

de ce se maninca iepurii unul pe altu? eu am iepurasi mai mici si se musca de coada, iar dupa aia ramin carne vie si isi maninca pielea ramine numai carnea nu au murit inca, dar banuiesc ca nu o sa traiasca asa cine poate sa-mi spuna ce sa fac sa nu se mai intimple asta le asigur tot timpu hrana si apa nu le lipseste nimic va rog sa-mi dati un raspuns.

salut ma numesc marcus si as dori sa stiu de ce nu si-a smuls iepuroaica parul cand a fatat?

Multumesc !! acum m-am trezit fara iepurasi :( au mai ramas 4 din 18 ...

iepuroaicele la prima fatare nu prea stiu ce sa intampla cu ele, multe nu isi fac culcus, nu isi smulg parul abdominal, ba mananca si puii
saptamana trecuta am avut o iepuroaica la prima fatare care nu si a smuls parul sa si faca cuib, ci cand a fatat a mancat puii, iar acu 3 saptamani am avut 2 care au fatat si is in regula, au 6 si 7 pui...
foarte important e ca inainte de fatare si mai ales dupa, iepuroaicele sa aiba apa, caci altfel, din cauza arsurilor isi mananca puii, fenomen des intalnit la iepuri, numit fetofagie, e buna si solutia cu morcovii, data de cineva mai sus

probabil a fost la prima fatare!!!

va rog sa ma ajutati cu un raspuns,am o iepuroaica care este la prima fatare,are cinci pui in varsta de 10 zile,si unul l-am gasit fara membrele din spate si ceilalti vii dar muscati de picioare sau de piept?ce s-a intamplat cu ei?daca i-a mancat ea,de ce la o varsta asa de mare?mentionez,nu-i lipseste nimic din alimentatie.

Trimiteți un comentariu

Nu uitati, daca aveti sugestii, reclamatii sau completari nu ezitati sa scrieti pe rubrica de comentarii, de-asemenea daca intilniti pe rubrica de comentarii un user care are o problema si puteti sa-l ajutati, nu ezitati s-o faceti, numai asa putem face locul asta mai bun, ne vedem pe rubrica de comentarii !